 
                
                
            Češi na Lososí stezce
Češi dokončili v Norsku svou zatím nejrozsáhlejší stavbu – dva tunely a most přes fjord. První český most ve Skandinávii a nejdelší český tunel v Norsku, ražba pod jezery, zkratka na Lososí stezce, letecká mise během jarního lockdownu a také překvapivý poklad, který vydala sama Země. Tak by se dalo stručně shrnout dobrodružství, které prožili stavbaři na jedné z posledních zakázek, svým rozsahem dosud největší v Norsku. Technicky nejhodnotnější součástí stavby je 735 metrů dlouhý most přes Åstfjord, který kvůli proměnlivému podloží vyžadoval unikátní způsob založení na železobetonových studních s váhou 2200 tun a vnějším průměrem přes 18 metrů. Stavbaři je museli odlít na pontonu, zaplavit a potopit do hloubky cca 14 metrů. Stavební práce jim navíc komplikovaly drsné klimatické podmínky s rychlostí větru až 120 km/h. (TV Prima)
Více informacíPodobné tituly
O pořadu
Češi dokončili v Norsku svou zatím nejrozsáhlejší stavbu – dva tunely a most přes fjord. První český most ve Skandinávii a nejdelší český tunel v Norsku, ražba pod jezery, zkratka na Lososí stezce, letecká mise během jarního lockdownu a také překvapivý poklad, který vydala sama Země. Tak by se dalo stručně shrnout dobrodružství, které prožili stavbaři na jedné z posledních zakázek, svým rozsahem dosud největší v Norsku. Technicky nejhodnotnější součástí stavby je 735 metrů dlouhý most přes Åstfjord, který kvůli proměnlivému podloží vyžadoval unikátní způsob založení na železobetonových studních s váhou 2200 tun a vnějším průměrem přes 18 metrů. Stavbaři je museli odlít na pontonu, zaplavit a potopit do hloubky cca 14 metrů. Stavební práce jim navíc komplikovaly drsné klimatické podmínky s rychlostí větru až 120 km/h.
		
					(TV Prima)
 cs
            cs
            
         
                 
                 
                 
                 
                 
                         
                         
                         
                         
                         
                        